keskiviikko 15. lokakuuta 2014

15.10.2014 Torrevieja

Eilen illalla rannalla oli pilvistä ja aurinko paistois saareen, joka näissä olosuhteissa näytti melkein jäävuorelta.


Eilinen ajopäivä Valenciasta lähdettyäni päätyi lähelle Benidorm:ia, vaatimattomaan majapaikkaan. Tänään olin taas liikkeellä yhdessä auringon kanssa ja ajelin hyvin rauhallisesti tänne Torrevieja:aan. Säät ovat edelleen suosineet. Eiliselle oli luvattu sadetta 60%:n todennäköisyydellä, siltikään en kastunut. Päivä oli kyllä viilein tähän asti. Tänän aurinkoa taas riitti, hieman tuultakin, mutta se kävi sisämaasta ja siis pääosin sivulta.
Olen siis matkannut tämän rannikon kerran ennenkin ja loppumatkan tästä reissustani moneenkin kertaan. Joitakin asioita muistan tuosta reissustani 2010 keväällä, jolloin ajoin Roomaan. Näitä juttujani sen sijaan olen kirjoittanut jo niin paljon, että alkaa aiheet loppua. Ensiksi kaksi ensimmäistä reissuani kirjoitin kokonaan ruutuvihkoihin muistelmiani. Siellä ne on. Muistelin tänään, että varsinkin ensimmäisellä matkallani en malttanut olla kertomatta lähes kaikille tapaamilleni ihmisille mistä olen tulossa ja minne menossa. Nykyään teen sen vain kysyttäessä.
Aikoinaan luulin, että flamengoja on vain afrikassa. Olen nähnyt niitä Espanjassa monissa paikoin, nämä tänään Torreviehaan tullesdsa suolankeruualtaiden lähellä.


Mutta kyllä pyöräily maistuu. Tosin minulle tuli pari päivää sitten tieto, että pitäisi hankkiutua Suomeen hoitamaan asioita kiireen vilkkaa. Minkäs teet. Tulen kun ehdin. Koitan nyt säilöä auringon lämpöä, että pärjäisin pimeän ajan yli.