maanantai 28. heinäkuuta 2014

Mustikan poimintaa ja vähän muutakin.


Tyrnävän perunalakeudet kukassa


Tiedän, että osa matkani seuraajista ei lue Facebookia, niinpä päivitän välillä tätä blogiani. Kovin ihmeellistä kerrottavaa ei ole, on matkani väkivaltaisen keskeytymisni jälkeen ollut kirjoittamishalut kateissa. Jotekin kuitenkin.

Lupasin edellisessä päivityksessäni yrittää pitää pyöräilykuntoni yllä jotta sen vuoksi voisin päättää kesken jääneen matkani. Sitä toimintaa olen tehnyt. Minulla on kuluneen puolen vuoden aikana jäänyt yksi kuntosalitreeni väliin, korvasin sen pyörälenkillä. Kuntosalilla päättyi juuri kestävyyspainotteinen jakso. Pitkiä sarjoja. Tähän jaksoon sisältyi kaksi henkilökohtaista ennätystäni. Pakarakoneessa 105 kg 15 sarjana (aikaisempi 8 sarjana) ja jalkaprässissä 400 kg 15 sarjana (aikaisempi 8 sarjana).

Toinen henkilökohtainen ennätys oli vajaa 2 viikkoa sitten, kun ajoin Tupoksesta lähes Jyväskylään, 305 km, tuolla vanhemmalla matkapyörälläni kahden laukun kanssa kohtalaiseen vastatuuleen. Kerron näistä ennätyksistäni sen vuoksi että kovin usein kuulen ihmisten laittaneen rukkasensa naulaan ikään vedoten jo minua pajon nuorempana. Minun kaikki urheilulliset ennätykseni ovat yli 60 vuoden iässä saavutettuja.
Italialainen Claudia Oululaisen pyöräharrastajan kanssa Kempeleessä. Turvallista matkaa!

FB-ystäväni ja innokas pyöräilijä Antti Pukari kyseli matka-aikeistan äskettäin. Jos minä olisin täysin unohtanut matkani jatkomahdollisuuden, olisin vaihtanut FB-sivujeni nimen. Joten kyllä sekin siellä jossakin aivokopassa on. Tälle syksylle tarkoitus on kuitenkin tehdä jonkinlainen lohdutusmatka Espanjaan, ehkä 2-3 viikkoa? Saisin samalla harjoitella Espanjan kieltä, olen sitä edelleen opiskellut päivittäin lähes aina kun olen pyörän selässä tai yksin autolla liikkeellä.

Pyörän selässä olen viihtynyt 300 – 600 km viikossa. 100 – 150 km:n lenkit eivät tunnu tällä hetkellä kummoisilta. Rankisen kuntosalitreeni on tehnyt tehtävänsä ja lihaskunto on palautunut. Olen ajellut Oulaisissa, Limingassa ja täällä Sayötteellä. Keksin keväällä mainion teeman matkoilleni. Aloin kuvaamaan kirkkoja. On ollut todella muka va suunnitella uusia kuvausmatkoja aina seuraavaan kohteeseen. Nyt kuvattuja kirkkoja on jo reilusti yli 40 ja uskon ylittäväni 50 siten, että ei tarvitse vielä yöpyä reissulla. Saa nähdä, kuinka monta kirkkoa saan ennen lumien tuloa kuvattua. Suosittelen!



Marja-aika kun on, niin viime päivinä olen ottanut myös marjanpoimintakoneen mukaan ja ystäväni pakastimeen Tupoksessa on jo kestynyt jonkinmoinen määrä mustikoita. Eilen oli kyllä niin kuuma, että pelkäsin saavani lämpöhalvauksen metsässä kyykkiessäni hien valuessa. Huomenna tarkoitus olisi käydä kuvaamassa Posion kirkko ja tarkistaa, onko tällä seudulla yhtään mustikoita.

Ei kommentteja: