keskiviikko 13. marraskuuta 2013

13.11.2013 Naranjos

Laitoin Pekalle kuvia lehmistä. Niiden väritys vaihtelee vaaleanharmaasta vaalean ruskeaan ja siitä vielä ruskean eri sävyjä aika tummaksikkin. Jotkut mielestäni hyvin lähellä Milka-lehmää!

Sateisen päivän lopuksi saavuin taas iltahämärässä majapaikkaani. Tänään matkaa oli vain hieman yli 120 km.    Tampicon läpi  virtaa joki, jonka yli on pari siltaa.  Navigaattorini kyllä keksi kolmannenkin, minä vain en löytänyt kuin  tiilimuurin ja vettä sen takaa. Sitten ajelin melkein tunnin, että löysin reittini sillalle. Siellä oli vielä polkupyörällä ajokieltomerkki, mutta olin sen verran kypsä kiertelyyni, että ajelin yli. Huomasin sieltä korkealta, että joen yli kulki veneitä, jotka kuljettivat ihmisiä joen kahta puolen. Se toinen silta olisi ollut  aika kaukana.
Vettä satoi tosiaan kahteen asti iltapäivällä. Senkin jälkeen oli sellainen pilvinen keli, ajoittain joku pisara ilmassa.  Sillan ylitettyäni tulin tietullipaikkaan, jossa tiemaksukopin mies kehotti minua menemään  sisälle viereiseen rakennukseen, en tiedä minkä vuoksi. Minä pysähdyin mennessäni juttelemaan kolmen poliisin kanssa ja he kehottivat vai jatkamaan matkaa. Kun lähdin siitä, taas sain tietullimieheltä kehotuksen mennä sisälle,  johon sitten poliisit selkeästi näyttivät, että mene vain rauhassa ja minä menin.  Leveä moottoritien tapainen tie muuttui kuitenkin pian taas kapeahkoksi väyläksi, tällä kertaa vielä aika kapealla reunakaistallakin ja monin paikoin tosi huonoa asfalttia.

Päivä oli tänään aika viileä, meinasi jopa palella silloin tällöin. Tuo minun goretexini ei pidä kunnolla vettä ja vaatteet kastuvat vähitellen märäksi. Varsinkin pysähdyksen jälkeen kestää jonkin aikaa, ennen kuin paikat taas lämpenevät. Muistelen nähneeni säätiedotuksen, että epävakautta jatkuisi vielä pari päivää.  Nyt ei ajatus kulje oikein  mitenkään, parasta että lopetan ja katsotaan, miten huomenna on asian laita.

Ei kommentteja: